14 בספט׳ 2018

הכדור הפורח של תל אביב

בשבת האחרונה נסענו עם הילדים ליום כיף בתל אביב. בכל פעם שאנחנו נוסעים לאזור המרכז אנחנו רואים מרחוק את הכדור הפורח בפארק הירקון עולה ויורד, והחלטנו שהגיע הזמן לבדוק את האטרקציה בעצמנו.

הגענו יחסית מוקדם (בשבילנו לפחות...), בשעה 10:30. לפני שיצאנו מחיפה התקשרנו לוודא שאין רוחות והכדור הפורח אכן פועל (חשוב להתקשר ולוודא, כי כשיש רוחות חזקות הכדור לא יעבוד, מבחינה בטיחותית). אומנם זאת היתה שבת קיצית וחמה אבל ירד גשם בפארק הירקון. לקחנו סיכון והגענו בכל זאת, לשמחתנו עד שהגענו כבר הפסיק הגשם, השמש יצאה, והפארק עדיין היה ריק מאנשים. מושלם.

הגענו למנחת של הכדור הפורח, נכנסנו אליו וקיבלנו הסבר קצר על הטיסה. הכדור כל הזמן מלא בהליום, ומה שמחזיק אותו זה כבל חזק שמחובר למנוע על הקרקע. כדי להעלות את הכדור, הכבל משתחרר קצת והכדור עולה למעלה עד לגובה מירבי של 120 מטר. הכדור כל הזמן מחובר לכבל. כדי להוריד את הכדור בחזרה לאדמה, המנוע מושך את הכבל.

הכדור הפורח רשום ככלי טיס בישראל ובעל אישורי בטיחות לטיסה הניתנים לו על ידי רשות התעופה האזרחית. מספר הנוסעים המקסימלי הוא 30 איש. אין הגבלת גיל, גם תינוקות יכולים לעלות. הכדור בטיחותי ומסביבו יש רשת שמונעת נפילות.

חלק מהרצפה של הכדור הפורח שקופה, וזאת חוויה לעמוד עליה. הבנים שלי קצת חששו בהתחלה אבל התרגלו מהר לעניין. מלמעלה רואים את כל פארק הירקון ותל אביב, גוש דן, השרון ואפילו הרי יהודה. הנוף מקסים, והרגשנו שאנחנו בעננים. זמן הטיסה הכולל מרגע ההמראה, הגעה לשיא הגובה ועד לנחיתה, הינו כ – 15 דקות.

למי שדואג ושואל מה קורה אם הכבל משתחרר והכדור מתחיל לטוס חופשי, אפשר להירגע - המפעיל של הכדור הוא אדם מנוסה ובמקרה הצורך יוריד את כמות ההליום שיש בכדור כדי לנחות בבטחה.

לסיכום? חוויה מגניבה ביותר, אל תשכחו להתקשר לפני שאתם באים כדי לוודא שמזג האוויר מתאים לטיסה, ותבואו מוקדם לפני שיש תורים ...

לפרטים נוספים כנסו לאתר של הכדור הפורח של תל אביב.

1. מרתק, הילדים שלי באמת תמיד מסתכלים ומפנטזים על הכדור הזה,שווה לנסות

2. נראה כמו חוויה מדהימה...מקווה שיום אחד יהיה לי אומץ....

3. כל פעם שאנחנו עוברים שם, אנחנו אומרים שחייבים לנסות את זה.
    ממש שסגרת לי פינה לחופשת סוכות.

4. אני רואה את הכדור מהבית שלי ורק עכשיו אני מבין שזו יכולה להיות חוויה כיפית! מזל שהוספת את שורות ההרגעה בסוף למי שחושש שהכדור ימריא לחלל, כי זה בדיוק מה שעבר לי בראש 😂

5. כל פעם כשאנחנו נוסעים לתל אביב אנחנו מסתכלים על הכדור וקובעים פעם הבא לצאת יותר מוקדם כדי לנסות את החוויה.
    כל פעם אנחנו לא יוצאים :-)

6. בדיוק חברה הציעה לי כפעילות לסוכות, אבל אני ישר ראיתי סרטים שחורים (יש לי פחד גבהים). תודה על הפוסט המפורט, שחרר לי כמה פחדים.

7. איזה קטע בדיוק השבוע ראינו אותו וחשבתי על פעילות לסוכות, ואי רוני תודה!

8. סוף סוף יש תשובה לתעלומת הכדור הפורח .
    נשמע כחוויה נחמדה ביותר.

9. מעניין מאוד, את האמת שאני גרה בתל אביב ורואה אותו מרחוק. נשמע כמו חוויה מגניבה